Wie is de weerwolf?

LeonieCarstairs1 16 oktober 2020
Op een mooie zomerdag in Frankrijk komen meerdere jongeren tegelijk aan bij een vakantiehuis.
Ze denken allemaal dat ze het huisje geboekt hebben voor de komende periode en proberen daardoor ook allemaal hun gelijk te halen. Al gauw komen ze er achter dat iedereen een geldige boeking heeft en dat ze het beste maar het huisje kunnen betreden en hun spullen naar binnen kunnen brengen.

Als de avond valt en het gezelschap samen gaat eten en drinken belsuiten ze een spelletje te gaan doen om het ijs wat te breken en elkaar beter te leren kennen.
Het spel heet Weerwolven van Wakkerdam'

Het gezelschap leert elkaar in de voorbij strijkende dagen steeds beter kennen waardoor bepaalde personen toch anders blijken te zijn dan als ze zich voordeden.
Er onstaan vriendschappen, vertrouwingsbanden en zelfs ook liefde.
Maar ook steeds meer geheimen komen naar boven en daaruit blijkt dat niemand is wie hij lijkt.
Kunnen ze elkaar vertrouwen?

Hun zoektocht naar de dader ontaardt in een spannende heksenjacht naar de Weerwolf.
Hun detectivespel loopt al snel uit de hand en hierbij vallen slachtoffers en nog erger zelfs.
Een persoon die in het nauw gedreven wordt kan vies uithalen en dit kan zelfs het aller liefste personage veranderen in een monster.

Wat ik erg fijn vind aan dit boek is dat er ook hendendaagse omstandigheden worden besproken zoals mentale gezondheid, lastige thuissituaties, armoede, sexualiteit en onzekerheden.

Al vanaf de eerste bladzijde werd ik het verhaal ingezogen en het voelde alsof ik onderdeel werd van het gezelschap.
De omschrijving van de omgeving was voor mij episch! Ik kon dede zee bijna ruiken en voelde korreltjes strand bijna tussen mijn tenen.
Ik zat vaak op het puntje van mijn stoel waarbij ik maar bleef lezen omdat ik wilde weten hoe het hoofdstuk afliep. Dit werd vaak tot een uurtje of 4 in de nacht!.

Ik heb dit boek mogen proeflezen en was gelijk verkocht!
Eva heeft meerdere prachtige boeken, ga deze vooral ook even bekijken.

Meer recensies van LeonieCarstairs1