Spannend en soms wat luguber

Liesjevz 16 januari 2020
Vortex is de opvolger van DNA met daarin dezelfde hoofdpersonen Freyja en Huldar. Het blijft toch vaak een succes formule bij thrillers om een hoofdpersonage bij de politie te hebben en ook een van een ander beroep. Dat is in Vortex en DNA geen uitzondering gebleken.

Het boek is vlot geschreven en erg spannend tot het lugubere aan toe. Als je heel beeldend denkt en wel van een thriller houdt maar niet van de beeldende omschrijvingen dan zou ik dit boek laten liggen. Het is zeker niet voor softies. Het verhaal ernaast tussen Freyja en Huldar, wat ook de serie maakt is erg vermakelijk.

Persoonlijk vond ik Vortex beter dan DNA. Er is meer tijd genomen voor de ontknoping i.p.v. dat deze in een hoofdstuk wordt afgeraffeld terwijl de rest van het boek tot in detail gaat. Verder is de vertaling ook beter.

Ik verheug me op het vervolg!

Meer recensies van Liesjevz