onverwachte personages in een onverwacht onderzoek

Lieuwe 19 april 2021
In deze spannende thriller volg je twee verhaallijnen. In de tegenwoordige tijd Simone, die op zoek is naar haar mysterieuze vader, in de verleden tijd het verhaal van de Deo Volente, een zeeschip dat in 1987 op de atlantische oceaan is vergaan.
Simone komt er achter dat haar vader meevoer op de Deo Volente, en gaat op onderzoek uit naar wat er precies met haar vader is gebeurd.

De twee verhaallijnen zijn goed opgezet. Je leest dingen uit het verleden die je moet weten om het verhaal van het heden te begrijpen.
De spanning in dit boek begint halverwege in een rap tempo toe te nemen, als Simone in Spanje komt en er opeens heel veel dingen gebeuren.
In het begin van het boek worden de hoofdpersonages geschetst, wat belangrijk is voor de lezer om te snappen waarom Simone ( en co. ) haar/hun onderzoek doen. Verder in het boek komen een aantal personen naar voren waar je totaal op het verkeerde been gezet wordt, wat het verhaal afwisselend maakt en onverwacht.
Ik zal geen spoilers geven, maar als je de laatste bladzijde hebt gelezen....

Meer recensies van Lieuwe