opgroeien zonder eigenwaarde?

Lieve Baken 22 maart 2024 Auteur
Vlot leesbaar in korte hoofdstukken geschreven.Maria, een (eeuwige )studente aan de kunstacademie leidt een dubbelleven. Met haar rijke ouders heeft ze een huichelachtige relatie , maar toch vraagt ze om een appartement voor haar te kopen in de Bijlmer.
Ze wil tussen de gangsters en onderwereldfiguren wonen en is uit op sex. Dat laatste houdt ze natuurlijk voor zich.Ze wil zich wat weerbaarder opstellen en gaat naar de sportschool waar ze de sportleraar onmiddellijk verleid en daar blijft het niet bij.
Het is een erg eenzijdige turbulente relatie , weinig vrouwvriendelijk en respectloos.Maria is onzeker en schikt zich snel in allerlei korte betalende relaties, alsof ze niets anders kan.Ze laat zich gebruiken keer op keer en heeft weinig zelfwaarde.Naar het einde toe verandert dit iets , maar de toekomst bied veel onzekerheid. Met een zucht sluit ik dit boek niet goed wetende wat het verdere verloop zou kunnen zijn. ...

Meer recensies van Lieve Baken