Een leuk en ontspannend verhaal

Linda 13 december 2019
De betovering van Kerstmis is een korte novelle. Het verhaal begint in het heden. Ailsa McCormackis is weddingplanner van Carrick Park. Zij organiseert op eerste kerstdag een bruiloft daar en brengt er dan ook noodgedwongen kerstavond door. Zij is gefascineerd door de rijke geschiedenis van het huis Carrick Park, dat ooit het huis van de familie Carrick was. En zeer geïnteresseerd in deze familie, die daar gewoond heeft.
Tijdens die avond ontmoet ze de geheimzinnige Ned, Edward Cavendish.

Ik kom eigenlijk de kamer checken voor een bruiloft morgen, die van Gabe en Sophie? Misschien ken je ze wel… Was jij een van de gasten? Sorry ik heb het gevoel alsof ik je al eerder heb ontmoet. Ze knipperde, duidelijk meer in de war dan hijzelf was.

Het verhaal speelt zich in het heden en in het verleden, namelijk Kerstmis 1864, af. Dat tezamen met wat geheimzinnigheid (kent ze Ned nu wel of niet) en een dosis romantiek zorgde er bij mij wel voor dat ik in de kerst-stemming terechtkwam.

CONCLUSIE
Ik vind De betovering van Kerstmis een leuk en ontspannend verhaal. Al lezend bij de boom met kaarsjes aan en onder een dekentje zorgde het ervoor dat ik snel het kerstgevoel te pakken had.
Wel riep het bij mij enige vragen op: naast Ailsa en Ned spelen nog een paar oud bewoners van het Carrick Park Hotel een rol in dit verhaal. Persoonlijk vind ik het jammer dat ik ze niet beter ken, en deel een, twee en drie van The Rossetti Mysteries niet heb gelezen. Nu is het niet zo dat je dit verhaal niet kan lezen zonder de eerdere boeken gelezen te hebben. Absoluut niet! Voor mij persoonlijk heeft dat gewoon meerwaarde. Helaas zijn deze drie boeken (nog) niet vertaald.
Je mag gerust weten dat kerstverhalen mijn guilty pleasure zijn. Vorig jaar las ik, onder andere, met veel plezier Een onverwachte kerst van Natalie Cox. De betovering van Kerstmis is een mooie aanvulling van mijn verzameling kerstboeken!

Meer recensies van Linda