Interessant verhaal met veel potentie!

lindat 09 januari 2022
Inge groeit op in Nazi-Duitsland in een prominent Nazi-gezin. Haar vader is dokter in het concentratiekamp Sachsenhausen. Wat zij op dat moment niet wist is dat haar vader betrokken was bij projecten waarin ze probeerden mensen hun geheugen te resetten. Na de oorlog raakt Inge betrokken in het project Bluebird, op zoek naar haar vader die gevlucht is. Gaandeweg blijkt dit project een grote puzzel; in het boek vallen steeds meer stukjes op zijn plek.

Dat het verhaal gebaseerd is op waargebeurde gruwelijkheden, dit maakt het aan de ene kant heel interessant om te lezen en doet je aan de andere kant opnieuw beseffen hoe veel vreselijks er gebeurd is gedurende WOII.

Het boek leest gemakkelijk weg en wordt steeds lastiger om weg te leggen. Ik werd per bladzijde nieuwsgieriger naar wat er allemaal gebeurd was en hoe Inge hier een rol in speelde.

Het verhaal had voor mij voordat ik begon met lezen al veel potentie; het biedt een nieuwe invalshoek op de tweede wereldoorlog en behandelt feitelijkheden die niet vaak voorkomen in oorlogsromans. Voor mijn gevoel had het verhaal nog sterker kunnen zijn dan dat het al was, vooral richting het einde. Vandaar dat ik het boek 4 ipv 5 sterren geef.

Dit boek heb ik gelezen in een leesclub van Hebban, wat het extra leuk/interessant maakte om te lezen!

Meer recensies van lindat