Een boeiend verhaal

Lindsey 06 november 2019
Het verhaal toont hoe het leven is in Noord- Korea en wat er allemaal gebeurd. Zo heb ik gemerkt dat er meer verschillen zijn tussen onze samenleving en die van Noord- Korea dan ik dacht, dus ik heb zeker ook dingen bijgeleerd waardoor mijn kijk naar Noord- Korea een beetje veranderd is. Ik heb voornamelijk uit dit boek geleerd dat ze daar nog steeds gebruik maken van de doodstraf en publieke executies en andere zware straffen als ze bijvoorbeeld de 2 schilderijen van hun leiders niet goed verzorgen (deze worden wekelijks gecontroleerd). Wat het verhaal zo mooi maakt is omdat het geschreven is door iemand die dit allemaal heeft meegemaakt en dus heel gedetailleerd haar verhaal kan doen. Er wordt in dit boek ook mooi uitgelegd hoe zij kijken naar andere landen zoals Zuid- Korea, Amerika en Japan. In het boek zijn makkelijke woorden gebruikt en hebben ze de Koreaanse woorden uitgelegd zodat mensen die geen Koreaans kunnen weten waarover het gaat. Het boek heeft veel pagina’s, maar zodra je begint te lezen zit je snel al een hele boel pagina’s verder. Het is ook een best spannend boek waardoor je verder wilt blijven lezen. In het verhaal zit ook een boodschap namelijk dat hoe het leven er aan toe gaat in Noord- Korea voor andere landen verschrikkelijk is en dat ze in Noord- Korea gewoon niet beter weten omdat ze vanaf hun geboorte leren wat ze mogen zeggen en wat niet en dat hun leiders centraal staan in hun leven en dat zodra ze iets verkeerd zeggen ze gemarteld, vermoord kunnen worden en dan hun hele familie in gevaar loopt. Daar moet dus dringend verandering in komen.

Meer recensies van Lindsey