tof boek

Lindsey 06 november 2019
Dit boek is perfect voor jonge kinderen die hun op een leuke manier hun leesvaardigheid willen verbeteren. Er is gebruik gemaakt van makkelijke woorden en een deel woorden zijn in verschillende kleuren gezet. er zijn veel afbeeldingen in het boek die samen met de kleurrijke woorden meer ondersteuning geven aan het verhaal bv. over waar het zich afspeelt en hoe de personages eruit zien doorheen het verhaal. op het einde van het verhaal staat meer informatie over 1 van de hoofdpersonages namelijk Jo wiens echte naam Louisa May Alcott is. zij is ook de originele bedenker van het verhaal net zoals de boeken onder moeders vleugels (1868), kleine mannen (1871) en kinderen van Jo (1886). Louisa schreef over haar leven en hoe het vroeger was om op te groeien in een gezin met 4 kinderen en is op jonge leeftijd enorm geïnteresseerd geraakt in het schrijven van boeken het is dus een realistisch verhaal wat je niet echt zou verwachten vaneen kinderboek, natuurlijk zijn er ook wil minder realistische kenmerken. Ze is er zeker in geslaagd om de verhalen levendig te schrijven. Het is een dik boek met veel pagina’s maar door de afbeeldingen erin heb je het snel uitgelezen. Ik vindt persoonlijk dat er niet veel spanningselementen in dit boek zijn wat het verhaal soms een beetje saai maakt maar los daarvan van ik het wel een leuk boek. Het is dus een aanrader als je een boek wilt lezen met niet zo heel veel spannende gebeurtenissen maar toch veel houdt van kleur en afbeeldingen, het is dus vooral een aanrader voor kinderen.

Meer recensies van Lindsey