Omdat ik je mis

lingwagemans 06 november 2019
Op zoek naar iets totaal anders dan een biografie ben ik bij dit boek gekomen. Ik vermoedde dat het boek een beetje langdradig ging zijn omwille van de 462 pagina’s dat het boek telt. Onafhankelijk van dat had ik wel een ontroerend verhaal voorgesteld met veel onverwachte veranderingen. Maar echter ook humoristische situaties waar je eens goed mee kunt lachen.

Een romantische komedie en een verhaal over rouw en verlies geschreven door Kate Eberlen. Een hartverwarmend verhaal over twee mensen en het lot dat hen uiteindelijk weer samenbrengt. Of toch niet?

Het verhaal word verteld uit een meervoudig vertelperspectief van twee personen, Theresa en Angus. Bijgevolg dat het boek op een bepaalde manier steeds in twee word verdeeld.

Omwille van het meervoudig vertelperspectief kan ik het niet vergelijken met de eerder romantische komedies die ik al gelezen heb. Er word gebruik gemaakt van chronologische volgorde zonder enige flashback of flashforward wat er wel voor zorgt dat het makkelijk te volgen is.

Beide levensverhalen van Angus en Theresa zijn verschillend maar komen toch min of meer overeen. De verschillende liefdesrelaties of gezinsopbouw bijvoorbeeld. Wat maakt dat er toch enkele clichés in het verhaal te vinden zijn die ervoor zorgen dat de romantiek nog beter tot uiting komt.

In tegenstelling tot wat ik dacht is het boek totaal niet langdradig. In tegendeel, je kunt het heel moeilijk voorspellen wat er doorgaans in het verhaal gaat gebeuren vandaar dat het steeds meeslepend blijft. Ongezien van de clichés blijven de onverwachte veranderingen zich steeds cumuleren tot het einde. Persoonlijk vind ik dit één van de beste boeken dat ik tot nu toe gelezen heb. Variërend van de vreugdevolle, humoristische of ontroerende momenten die zich in het verhaal afspelen zit je er tot de laatste bladzijde volkomen in. Ik zou dit boek kortom heel hoog aanschrijven voor iedereen.

Meer recensies van lingwagemans