Help, een mummie!

Lisa Stam 25 mei 2022
Wat doe je als je een mummie aantreft in je bed, en deze er na tien tellen en zelfs na twintig tellen nog steeds ligt? Dat is het dilemma waar Goos Guts ( ik-figuur) voor komt te staan. Goos en zijn vader Klaas besluiten de mummie te houden en te verstoppen voor de buitenwereld, al gaat dat nog niet zo makkelijk met een mummie als Dummie… Gelukkig heeft Klaas voor de meeste situaties een oplossing. Dummie ( een ruim 4000 jaar oude mummie uit Egypte) zet de wereld van Goos en Klaas behoorlijk op z’n kop, maar zorgt ook voor hilarische acties. De gouden scarabee van Dummie levert een aantal gevaarlijke situaties op. Plofzak drollemans, als dat maar goed komt!

Het boek leest lekker weg dankzij de avonturen van Dummie, Goos en Klaas, er gebeurt telkens iets nieuws waardoor je blijft doorlezen. Een klassieker van Tosca Menten, komisch, soms spannend, leerzame aspecten, maar vooral heel leuk. Knap hoe Tosca dit elke weer keer kan laten terugkomen in haar boeken en er nu zelfs een hele serie bij gemaakt heeft. Vindt je deel 1 van de Dummie de Mummie serie ( Dummie de Mummie en de gouden scarabee) leuk, dan vind gegarandeerd je de rest van de serie met Dummie, Goos en Klaas ook leuk.

Een geweldig boek om voor te lezen of zelf te lezen vanaf 8 jaar.