Spannend

Lisa ter Maat 07 december 2015
De cover ziet er weer veel belovend uit. De titel zegt ookal een hoop. Ze zitten namelijk al 21 dagen op de aarde. De kleur van de cover vind ik ook weer erg mooi net zoals boek 1. Na het lezen van de achterkant kwam ik er snel achter dat de 100 niet alleen zijn. Het verhaal gaat ook nog steeds over Clarke, Bellamy, Wells en Glass. Ik hoop dat dit boek wel wat beter wordt dan het eerste boek. Maar vergelijken met de tv-serie doe ik niet meer. Want dat is veel spannender en bloederige maar natuurlijk geef ik het boek nog wel eens kans.

Er wordt helaas nog steeds in de verleden tijd geschreven en hier irriteer ik mij eigenlijk dood aan. Het is wel mooi om te weten wat er is gebeurd maar soms vind ik de stukken echt te lang worden. Ook irriteer ik mij aan Glass en het schakelen van de aarde naar de ruimte en weer andersom. Natuurlijk is het leuk om te weten wat er allemaal gebeurd op het schip. Maar op een gegeven moment vond ik het zelfs weer heel lang dradig worden tot ik bijna bij het einde was. Toen vond ik het boek erg spannend worden en leefde ik zelfs mee met het boek.

Ook zit ik met heel veel vragen en wil ze graag beantwoord zien maar daarvoor heb ik helaas boek drie nodig, maar die heb ik voorlopig nog niet in mijn bezit. Ik ga hier natuurlijk alles aan doen om het laatste deel zo snel mogelijk in mij bezit te krijgen want ik wil dol graag weten hoe het allemaal afloopt. Dus het boek krijgt van mij hier door ook 1 ster meer. Verder vind ik het wel erg jammer dat je niet meer te weten komt over de vader van Wells. Maar ook over de aardbewoners lees je vrij weinig misschien een optie om vanuit de ogen van Sasha te schrijven dan zou het een stuk spannender worden en leer je in tussen toch meer over ze. Of het moet natuurlijk in het laatste boek gebeuren dat weet ik dan weer niet maar daar zullen we snel achter komen. En dan heb je eigenlijk de akelige Graham nog ooh wat kan ik mij toch ergeren aan die persoon. Maar meer verklap ik maar niet het moet toch spannend blijven!

Meer recensies van Lisa ter Maat