Break a leg, de spannendste thriller van het jaar!

Loekajaeken 04 februari 2020
Break a leg, het waanzinnige vervolg op Truth or dance, neemt je weer helemaal mee in de danswereld van India. Na een spannend jaar, mag India samen met haar vriendinnen aan de vervolgopleiding beginnen van het conservatorium dans. India wil het verleden achter zich laten en is er vast van overtuigd: “Dit jaar wordt alles anders!”. Ze durft zelfs de groepschat te verwijderen die hun vorig jaar het leven zuur maakte. Maar al snel blijkt dat het helemaal niet anders wordt… Voor ze het goed en wel beseft is de stalker terug actief met nog gevaarlijkere opdrachten en gruwelijkere gevolgen als de meisjes zijn aanwijzingen niet opvolgen. Ondertussen wordt hun vriendschap zwaar op de proef gesteld, is er ook ruimte voor wat liefde en er volgt er een hartverscheurend afscheid… De meisjes leven voor hun dans, maar wat als dit hun allerlaatste dans wordt?

Met Break a leg, schreef Chinouk Thijssen weer een razend spannende thriller die je in één ruk wil uitlezen. De introductie van enkele nieuwe personages, het onvoorspelbare karakter van de stalker en enkele schokkende gebeurtenissen, zorgen ervoor dat je constant in het verhaal zit en het boek moeilijk kan wegleggen. Je wil weten wie de stalker is die India en haar vriendinnen aanzet tot steeds gruwelijker wordende opdrachten. De schrijfster durft ook zware offers te leveren in het verhaal waardoor dit geloofwaardig blijft en je nieuwsgierigheid naar meer geprikkeld wordt. Regelmatig denk je te weten wie de stalker is tot een gebeurtenis je weer helemaal uit evenwicht breng. Tot een ontknoping komt het helaas nog niet maar een waanzinnige cliffhanger doet je hunkeren naar het derde deel! Net zoals in deel 1 krijg je ook nu een vooruitblik naar de gebeurtenissen in deel 3 waardoor ik alvast niet kan wachten om aan het volgende boek te beginnen!

Ik raad dit Young adult boek aan als je een origineel, spannend en meeslepend verhaal wil lezen. Dit boek zal niet teleurstellen!

Meer recensies van Loekajaeken