Een heftig verhaal die je regelmatige natte ogen bezorgd!

Loes Dragt 16 juni 2020
Hetty groeit op in een voor ons bekende afschuwelijke tijd. Met een vader die aankomend ss-officier is en een broer die bij de luftwaffe zit. Door deze opvoeding lijkt ze in eerste instantie de idealen van Hitler na te leven en doet ze alles ervoor zodat ze "gezien" wordt door hem. Echter veranderd ze naarmate het boek vordert haar mening en idealen. Mede doordat ze een oude bekende tegen het lijf loopt die joods is. Hetty begint hierdoor na te denken of Hitlers bewegingen wel goed zijn. De geheime liefde voor een joodse jongen en het gevaar van de oorlog loodsen je zo door het verhaal, met regelmatig verschrikkelijke gebeurtenissen waarbij je met regelmaat natte ogen hebt. Dit boek las ik sneller uit dan andere boeken. De spanning van het verhaal en toch ook het verdriet maakt dat je het boek verder wil lezen. Het boek komt misschien wat traag opgang maar naar 2-3 hoofdstukken komt het boek op stoom en zit je in een sneltrein van gebeurtenissen.

Meer recensies van Loes Dragt