Je gaat helemaal mee op in het verhaal.

Loes Dragt 13 november 2017
Turtles all the way down, is het verhaal over de 16 jarige Aza Holmes die kampt met een mentall ilness genaamd OCD. Een onderwerp waar John Green mensen meer bewust mee heeft gemaakt omdat het niet altijd te zien is aan mensen. Door zijn eerdere boeken schep je hoge verwachtingen. John heeft dit voor mij waargemaakt! Ookal vond ik het geen tranentrekker, je gaat toch helemaal op in het verhaal. Heel vaak had ik het idee dat ik zelf in de scene aanwezig was en dat ik Aza ook persoonlijk kende. Dit komt ook vooral door de eigen ervaringn van John zelf. Door de zoektocht naar de vader van Davis wat helaas treurig eindigt is het boek niet saai! Het voegt iets extra's toe aan het verhaal. Ook zet het boek je aan het denken. Alle gedachtes die Aza heeft en de door haar genoemde "gedachten spiraal" gaat je ook doen denken aan je eigen gedachtes. "gaan deze ooit weg? Wat denk je als je dood bent?" Misschien voor wat jongere lezers is dit boek wat saai en moeilijk te begrijpen door bepaalde gedachtes die aan bod komen maar des ondanks geef ik het boek toch 4 sterren!

Meer recensies van Loes Dragt