Wauw, enorm indrukwekkend

LoesDee1970 11 juni 2020
In dit tweede deel over Faye van der Laar werd ik meteen al bij de eerste paar bladzijden het verhaal ingezogen. Wie is Mika Priens en wat is er precies met hem gebeurd tijdens zijn behandeling tegen PTTS? Is hij echt schuldig aan de dood van zijn vrouw en kind?
Het is mooi om te lezen hoe Faye weer voor de volle 100% het avontuur induikt om, dit keer vooral samen met haar 'zus' Lisa, achter de waarheid te komen. Faye, met wie het inmiddels zo goed gaat dat ze zelfstandig mag gaan wonen in het mooie huisje Boszicht op het terrein van Groot Loenen. Onder de voorwaarde dat ze dagelijks naar de groepssessie gaat van haar 'familie', de patiënten van de psychiatrische instelling Groot Loenen. En dat ze onder controle blijft hij haar behandelend arts en vader Julius.
In het eerste deel over Faye Een duister Pad leerde Faye haar echte moeder Therèse kennen. Nu, in In vrije val, lezen we hoe deze moeizame moeder-dochterband zich verder ontwikkelt.
Faye en Lisa storten zich 'in vrije val' in levensgevaarlijke situaties om de waarheid boven water te krijgen over wat er allemaal met Mika en zijn oud collega's is gebeurd.
Het lezen over de behandelingen tegen PTTS laten je soms twijfelen over wat nou feit en fictie is.
Dit alles resulteert in een fantastische cliffhanger waardoor ik me nu alweer verheug op het derde deel over Faye van der Laar.

Meer recensies van LoesDee1970