Afzender onbekend

Loetje 01 januari 2022
'Tussen de regels door' pikte ik nog net even mee toen ik langs de leestafel bij de bieb liep om mijn stapeltje uit te scannen. Het verhaal boeide me vanaf het begin want wie was toch diegene die de uitnodiging had rondgestuurd voor het geheime genootschap en waarom? En juist doordat er elke keer van hoofdpersoon werd gewisseld, leerde ik ze steeds beter kennen. en wilde ik meer van ze weten. Rachel Hauke heeft een fijne schrijfstijl die lekker wegleest, prima dus voor een feel-good-boek. Maar richting het einde kwam de anticlimax, alle struggles waren als sneeuw voor de zon verdwenen en kreeg het boek een soort van 'goddelijke' sprookjeswending waarbij alle hoofdpersonen nog lang en gelukkig leefden. Afknapper is net te groot, teleurstellend zeker als ik kijk naar de rest van het boek.

Meer recensies van Loetje