Vermakelijk boek voor een middagje in de zon

Lonneke 08 juni 2023
Ook ik mocht voor de leesclub van Hebban terug op de achterbank lezen. Het boek gaat over een man in de 40 die, na de breuk van zijn relatie, in een depressie beland en daarom besluit om het advies van zijn beste vriendin op te volgen. Om weer terug op de achterbank van de auto van zijn ouders te ploffen en mee te gaan op vakantie naar Frankrijk.

In het verhaal kom je er al vrij snel achter dat er weinig veranderd is en dat zijn ouders hem nog zien als hun kleine ' Kokindje' en hem maar weinig los kunnen laten. Moeder heeft de broek aan in de relatie en vader neemt zonder moeite de bevelen aan. Ook Kokindje laat zich weer terugvallen in oud gedrag en is op zoek naar het warme bad wat zijn ouders hem vroeger konden geven.

Het verhaal is vlot geschreven met veel humor en korte hoofdstukken. Dit maakt dat ik als een sneltrein door dit boekje ging. In het verhaal gebeurt weinig, maar desondanks verveelt het boek niet. Het boek vanuit de ik-persoon is geschreven en dat maakt dat je echt in het hoofd van de hoofdpersoon kan kruipen. Dit riep allerlei emoties op, van blijdschap, verdriet maar ook frustratie.

Al met al een vermakelijk boek voor een middagje in de zon.

Meer recensies van Lonneke