Een uitstapje van literatuur naar feel good roman

Lucia 13 augustus 2020
Ik lees nooit feel good romans. Een kennis stopte mij dit boek echter in handen en vooraleer ik kon zeggen dat dit niet mijn genre is, was ze al verdwenen.
Ik was het haar verplicht om het boek te lezen, want na de vakantie zou ze me zeker vragen wat ik ervan vond.
Het boek heeft mijn verwachtingen waar gemaakt. Het is eenvoudig geschreven, zonder veel franjes, waardoor het vlot leest. Er wordt niet veel aan de verbeelding overgelaten, alles wordt expliciet verteld. De personages zijn vlak en ontwikkelen zich nauwelijks. De afloop van het verhaal is voorspelbaar.
Het laatste hoofdstuk heeft me wel verrast. Hoewel de afloop voorspelbaar is, wordt deze hier niet expliciet verteld, maar gesuggereerd. Ik vond dit hoofdstuk dan ook in schril contrast staan met de rest van de hoofdstukken.
Het boek is een no brainer, leuk om tijdens de hittegolf te lezen. Maar volgende keer ga ik haar toch zeggen dat feel good romans echt mijn genre niet zijn.

Meer recensies van Lucia