24 uur (Marcel van Driel)

LukasVesterink 03 maart 2024
Boek: 24 uur (Marcel van Driel)
Inleiding: Het boek is superspannend, maar je moet wel ergens tegen kunnen en het boek is voor kinderen van 14 jaar of ouder, want er zitten soms wel wat enge/heftige stukjes in het boek.
Claire is 16 jaar en werkt als flitsbezorger. Als ze in de avond haar laatste bestelling weg brengt, kwam ze aan bij een huis van twee jongens die haar stonden op te wachten met een wapen. De twee gewapende jongens verdoen hun tijd aan het opjagen van mensen. Ze hebben dus al meerdere mensen opgejaagd en Claire is hun volgende slachtoffer. Claire moet 24 uur uit de handen blijven van de twee gewapende jongens, zonder telefoon, jas, geld of schoenen. Als dat haar lukt krijgt ze €10.000 en als ze het niet haalt of ze houdt zich niet aan de spelregels dan wordt ze doodgeschoten. De 24 uur gingen in en ze kreeg een chip in haar mond die ze moest doorslikken. Met die chip konden de twee gewapende jongens haar locatie ten aller tijden zien. De twee jongens hadden Claire gewaarschuwd dat alles wat Claire inzette als hulp, werd vermoord door de twee gewapende jongens.
Ik vind het een erg leuk boek, maar ook wel een erg spannend boek.

Middenstuk: Het boek is dus erg leuk en spannend, maar er zitten ook wel wat zielige stukjes in het boek. Er zitten wat zielige stukjes in het boek, bijvoorbeeld dat een van de twee gewapende jongens voor de trein is geduwd. En een ander zielig stukje was dat Claire de chip die ze had gekregen van de twee gewapende jongens in de halsband van een kat had gedaan, zodat ze de locatie van Claire niet konden zien. De twee gewapende jongens hebben dus de locatie van de kat gevolgd en ze waren er achter gekomen dat het niet de locatie van Claire was, maar dat Claire de chip in de halsband van de kat gedaan had. De kat was gevonden door de twee gewapende jongens en de twee gewapende jongens hebben de kat vermoord. De twee gewapende jongens hadden Claire namelijk gewaarschuwd dat alles wat ze als hulp zou inschakelen, werd vermoord.
Het boek heeft goede en korte of middelmatig lange zinnen. Ik vind het fijn dat er bijna geen lange zinnen zijn, omdat ik korte of middelmatig lange zinnen veel fijner vind lezen dan zulke lange zinnen. De korte zinnen geven ook spanning aan het boek. De langdradige zinnen geven geen spanning en maken het een beetje saai.

Slot: Ik zou het boek wel aanraden als je van spannende boeken houdt. Ook moet je wel tegen zielige dingen kunnen, anders zou ik je niet aanraden dit boek te lezen.