Absoluut een aanrader, een treffend boek

Maelezer 08 april 2021
Ik ben fan van 'Samen hier' en dacht eigenlijk dat dat boek niet overtroffen kon worden. Nu twijfel ik welke van de twee ik het mooist vind. Oliver Jeffers is écht een van de grootste kunstenaars van deze tijd. Ook dit boek is weer zo geweldig respectvol, optimistisch, poëtisch, subtiel grappig en bovendien prachtig geïllustreerd!
'Ik bouw jouw toekomst en jij die van mij.' Een vader en zijn dochter bouwen hun leven samen. Ze maken herinneringen om te koesteren en houden elkaar met liefde warm.
Dit verhaal gaat over de onvoorwaardelijke en grenzeloze liefde tussen ouders en kinderen, maar kan ook algemener gelezen worden zonder de ouder-kind-relatie. Het gaat over hoe we allemaal samen kunnen bouwen aan een mooie toekomst voor iedereen, en hoe we elkaar daarbij kunnen helpen.
Een prachtig en treffend boek waar ik zelfs na het zo vaak bekeken te hebben nog steeds nieuwe dingen in ontdek. Let bijvoorbeeld op de 'lievelingsspullen' die apart worden gezet omdat ze die ongetwijfeld nodig zullen hebben in tijden dat het moeilijk is. Deze spullen zijn niet willekeurig gekozen, maar komen eerder in het boek voor bij het maken van herinneringen, het zijn de leuke dingen die vader en dochter samen beleven.
Dit is echt een prentenboek zoals ik ze het liefst zie: tekst en illustraties zijn prachtig en vullen elkaar perfect aan, je ontdekt steeds wat nieuws en (last but not least) hier kan jong én oud van genieten!

Meer recensies van Maelezer