Grappig en triest tegelijk

HetBoekenrijk 14 december 2019
Maar Groter dan ons van Philippe Diepvents is een schitterend boek. Dit boek weerspiegelt het stemmetje in het hoofd van Herman, een kwetsbare, introverte man met een gewone kantoorbaan die zich in een moeilijke privésituatie bevindt. Herman is een beetje anders, vindt niet altijd zijn plaatsje in een wereld die door technologie geregeerd wordt, maar doet op zijn manier zijn best om er iets van te maken.
Enerzijds is het een grappig verhaal, maar anderzijds komt het bij momenten bikkelhard binnen. De auteur heeft er niet voor teruggeschrokken om de bedrijfswereld door een kritische bril te bekijken. Heel wat situaties zijn hierdoor herkenbaar, hoe absurd ze soms ook zijn. Een mooi pleidooi om een beetje meer kwetsbaarheid toe te laten in ons leven en om kritisch om te gaan met nieuwe technologieën.

Ik heb Herman alvast in mijn hart gesloten!

Meer recensies van HetBoekenrijk