Russisch sprookje

HetBoekenrijk 14 december 2019
De Beer en de Nachtegaal van Katherine Arden stond al even op mijn leeslijstje. Eigenlijk is het een genre dat ik over het algemeen niet lees, maar iets aan het boek boeide mij. Het boek is gebaseerd op oude Russische sprookjes en volgt het levensverhaal van Vasja. Ze groeit op in een veranderende wereld, waar geen plaats meer is voor magische wezens die voor bescherming zorgen.
De beschrijvingen in het boek zijn heel erg mooi en je kunt je echt een beeld vormen van de omgeving. Dit zorgt er soms wel voor dat het verhaal bij momenten wat traag vooruit gaat, maar wordt gecompenseerd door een spannend einde.
Zeker en vast een aanrader voor liefhebbers van het fantasy genre (volwassenen).

Meer recensies van HetBoekenrijk