Laat je verwachtingen los en laat je verrassen.

Majonne 03 mei 2024
De woelige wereld van de worm - Noemi Vola, vertaling Marion Everink

Dit boek vertelt van alles over de worm, ook al weten we nog niet veel over de worm.

Je verwacht dan een dun boekje, maar het is een enorm dikke pil. De zijkanten van het boek zijn roze. Wormroze, of nee wacht, wormen zijn allerlei kleuren roze.

Het is niet zozeer een informatief boek,  maar het woelige levensverhaal van een specifieke worm.

Het boek draait vooral om de tekeningen en niet zozeer om de tekst. Alhoewel de tekst wel rijk en ontzettend gevat is. De tekst en humor in het boek zijn, naar mijn mening, hier en daar meer voor wat oudere kinderen dan voor middenbouw. Er zitten veel diepere lagen en metaforen in, die een jongere lezer misschien niet oppikt. Ook voor jongere lezers is er genoeg te lezen, zien en lachen.

De tekeningen zijn kleurrijk, al overheerst roze. Ze zijn speels en vrolijk. Je gaat vreemd genoeg meeleven met die gekke worm, al is het toch niet het meest aansprekende dier.

Ik heb enorm gelachen om dit verrassende boek. Wat mij betreft een aanrader.

Meer recensies van Majonne