Ongenadig gruwelijk

Majonne 15 februari 2020
Anouk valt als een blok voor charmante Sven, maar hij blijkt twee gezichten te hebben. Als Anouk de medicijnen heeft ingenomen die de zorgzame Sven haar heeft gebracht, wordt ze niet wakker in haar slaapkamer. Wat is Sven van plan....

Deze thriller wordt vanuit verschillende mensen verteld. Veel meer nog dan alleen Sven en Anouk. Al staat deze relatie centraal in het boek, is deze relatie niet hun enige relatie die zij in hun leven hebben.
We volgen de relatie vanaf het allereerste begin tot het einde. Via hun gedachten krijgen we een inkijkje in het verleden, de verstoorde relaties met ouders. We zien hoe hun omgeving reageert op de relatie.

Ik twijfelde al voor de eerste bladzij of ik het niet te spannend zou vinden, maar toch wilde ik dit veel bejubelde boek graag zelf lezen.
Aangezien je weet dat er iets gruwelijks gaat gebeuren in het verhaal, ga je er op zitten wachten. Het boek lijkt daardoor wat traag op gang te komen, maar al vanaf het begin komen er heel wat akelige, kippenvel bezorgende scènes voorbij. Brrrr.
Vanaf het begin zit er een zinderende spanning in het boek, die enkel maar groeit.
Net voorbij de helft van het boek lijkt het boek tot een einde te zijn gekomen, maar dan volgen er nog maar liefst zo'n 150 bladzijdes. Het verhaal is dus nog niet voorbij….
Dat is echt briljant aan dit boek, het zijn eigenlijk twee bloedstollende verhalen. Je denkt te kunnen ademen, het boek is ten einde, je weet wat de gruwelijke gebeurtenis is, waar de spanning naar toe opbouwde. En dan grijpt het boek je weer beet, de spanning bouwt weer op, naar wat dit keer.
Ongenadig is een ongenadig gruwelijk boek, het laat je niet los en is ongenadig in de gruwelijke dingen die het je al lezende laat beleven. Alhoewel goed geschreven was dit niet mijn boek, te eng en te naar.
Omdat ik vind dat je eigen smaak ondergeschikt is bij beoordeling van een boek, toch 4 sterren, want het is goed geschreven en origineel.

Meer recensies van Majonne