Goed,

MarMar 15 maart 2020
Ik vind het een goed boek, vlot geschreven en het een en ander aan plottwists. Patissier Jim lijdt aan geheugenverlies, zijn zoon gelooft hem niet en zijn vrouw is plots verdwenen. Hij beseft dat hij een sprong van 2 jaar heeft gemaakt. Hoe komt het dat zijn zoon niets met hem te maken wil hebben en wierp is de roodharige vrouw die zo nu en dan opduikt in zijn hoofd? Langzaam komen de puzzelstukjes op hun plek. Spannend boek! Ik moet wel opmerken dat in hoofdstuk 18 een fout zit.

'Onderweg naar huis stoppen de TWEE in een hamburgerrestaurant, waar beide tieners uitgehongerd reuzemaaltijden naar binnen schrokken. Ellen en Raf luisteren intussen ademloos naar zijn verhaal over wat er die ochtend is gebeurd. Steeds weer schudt Ellen haar hoofd, alsof ze niet kan bevatten wat er aan de hand is.
‘Ik begrijp nog steeds niet hoe je opeens zoveel tijd kwijt kunt zijn,’ zegt Raf tussen twee grote happen door. ‘Hoe kan zoiets zelfs gebeuren? Het lijkt me zo eng om opeens twee jaar ouder wakker te worden, zonder dat je weet wat er met je gebeurt.

Ineens is Ellen bij hen in het restaurant. (Misschien las ik niet goed?)

'Eenmaal thuis worden ze meteen opgevangen door Ellen, die Vince een warme knuffel geeft en haar zoon bedankt om chauffeur te spelen. Vince licht haar in over de stand van zaken, waarna de tieners naar de slaapkamer van Raf verdwijnen. Niet veel later horen ze Ellen bellen, vermoedelijk om meer info over de situatie te krijgen bij de artsen. Mogelijk belt ze ook wat vrienden op om hen in te lichten'

En als ze naar Raf’s huis gaan worden ze opgevangen door Ellen.

Maar niettemin genoten van dit boek 4 sterren.

Meer recensies van MarMar