Geen nagelbijtende spanning, maar wel heerlijke humor!

MarMar 17 augustus 2021
Dit boek mocht ik een tijdje terug winnen van Hebban.

Ik had nog nooit van Karsten Dusse gehoord, maar na dit boek wil ik graag meer van hem lezen! Hij heeft echt wel een mindful boek geschreven. Het gaf mij zelfs rust haha! Zonder de verwachte spanning, wilde ik wel elke keer weten wat het volgende hoofdstuk mij bracht. Enigszins wat voorspelbaar hier en daar, maar dat was voor mij geen probleem.

Björn Diemel is advocaat in strafrecht en hij is behoorlijk gestresst. Dit heeft effect op vooral zijn huwelijk, de tijd die hij met zijn dochter doorbrengt (haast niet), de onmogelijke bochten waarin hij zich voor zijn client moet wringen. Kortom, waar blijft de tijd voor hemzelf, zijn dochter en zijn vrouw. Op aanraden van zijn vrouw bezoekt hij een mindful-seminar van plm 12 weken. Hij krijgt weer vat op zijn leven en weet nu veel beter om te gaan met netelige situaties. Wat soms wel tot hilarische momenten leidt. Ik heb wel regelmatig kunnen lachen!
Waarom vier sterren? Elk hoofdstuk begint met een stuk uit het mindfulness boek van zijn coach Joschka Breitner. Op zich is dat niet erg, maar het wordt in het hoofdstuk zelf ook nog eens herhaald. Voor mij had dat niet gehoeven.

Een boek, wat me wel wat doet denken aan de films van de gebroeders Coen. Zwarte humor, ik hou ervan!

Meer recensies van MarMar