De leugens die we vertellen

Wanneer Lydia na een lange reis weer thuiskomt in het Rotterdamse flatgebouw dat ze deelt met een aantal andere bewoners, merkt ze meteen een vreemde geur op. Het pand kent de nodige problemen en dit is er duidelijk een van. Gesprekken met de arrogante huisbaas Marcel over de geur leveren niets op en Lydia raakt alsmaar meer gefrustreerd. Ze wil al enige tijd verhuizen, maar door de hoge kosten die daarmee gepaard gaan, is dit zo goed als onmogelijk. Bovendien is er ook haar oudere buurvrouw Jennie, met wie ze erg goed kan vinden. Kan ze haar zomaar achterlaten wanneer ze zou verhuizen?

Wanneer er uiteindelijk een vreselijke ontdekking wordt gedaan in het flatgebouw, staat Lydia's leven grondig op zijn kop en niet alleen dat van haar. Alle bewoners moeten onmiddellijk noodgedwongen op zoek naar een andere woonplek. Jennie en Lydia komen zo terecht bij Michael, Lydia's opdrachtgever. In hun nieuwe woning groeit de vriendschap tussen de twee vrouwen en ook Michael is een steun voor hen beiden.

Toch is niet alles koek en ei. Integendeel. Vreemde gebeurtenissen in de daaropvolgende dagen doen Lydia aan alles in haar leven twijfelen. Hoe goed kent ze de mensen in haar naaste omgeving eigenlijk?

Is De leugens die we vertellen het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De leugens die we vertellen