9200000094832096

Loopgravenhel(d)

Gelezen 27 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 31 Favoriet 1 Recensies 16

1916.

De zeventienjarige Victor wordt samen met zijn beste vriend van het veld in zijn gemeente Sint-Amands geplukt en naar de Westhoek gestuurd, om te strijden in een vreselijke oorlog.

Omringd door de geur van de dood beseft Victor al snel dat alle hoop al lang vervlogen is in de loopgraven. Terwijl de strijd rondom hem stevig woedt, komt hij zichzelf steeds meer tegen. Bovendien groeit de wanhoop bij de soldaten. Wat als deze oorlog nooit meer eindigt?

Met oog voor detail voelt Loopgravenhel(d) aan als de autobiografie van een jonge soldaat die tegen wil en dankin de hel terechtkomt. Dit unieke, atypische oorlogsboek, geeft een bijzondere kijk op de Eerste Wereldoorlog, alsof je er zelf bij was.

De pakkende kortverhalen die Victors leven beschrijven, werden geschreven door Sandra J. Paul.

Aangevuld met ontroerende gedichten die geschreven werder door Marc Geyens, is Loopgravenhel(d) een boek dat je nog lang bij zal blijven.

Literaire fictie algemeen
Uitgeverij Het Punt