oef wat een klus om het te lezen

Mara 22 oktober 2017
Een weergave van de geschiedenis van de boerenoorlog. Politiek, veldslagen, schermutselingen, paarden, ossen. leuk om te lezen hoe Churchill in de politiek is begonnen en wat de oorsprong is van de huidige situatie in Zuid-Afrika. Waardoor je er meer van begrijpt. Ook de politiek van imperiaal Groot-Brittaniƫ werd me duidelijker.
Maar doordat het een weergave is van al die schermutselingen, gevechten en problemen wordt het wel heel dik, heel veel en een klus om het te lezen. Je moet echt een liefhebber van geschiedenis zijn om het uit te lezen.
Of het allemaal ook klopt zou ik niet kunnen zeggen. Aan de hoeveelheid noten te zien heeft de schrijver veel onderzoek gedaan.
Een boek voor de liefhebber.

Meer recensies van Mara