4.5 sterren

Marcella_leest 17 maart 2024
Ik heb het originele boek niet gelezen en ik wist niet wat ik van deze graphic novel kon verwachten.
Maar wauw, wat een verhaal! Een heftig verhaal, een verhaal met hoop, een verhaal vol verdriet en een leerzaam verhaal.

De illustraties zijn mooi en vertellen het verhaal goed. Het begint met lichte kleuren, en wanneer de oorlog de personages bereikt is het donkerder en somber. En de momenten van hoop voelen weer lichter aan. Dit is zo goed gedaan, waardoor ik ook allerlei emoties voelde tijdens het lezen.

Op het eind van het boek staat nog informatie over bepaalde situaties, plekken en personages in het boek. Hierdoor krijg je net wat meer details van het verhaal. Dit is een goede en fijne aanvulling.

Ik raad deze graphic novel aan!

Meer recensies van Marcella_leest