Historie over Leger des Heils

De Franse vrouw Solène zit op een dag na een heftige periode op werk thuis met burn-out. Ze werkt als advocaat en heeft daar alles voor opgegeven, inclusief haar liefdesleven.

Haar psycholoog raadt haar aan om vrijwilligerswerk te gaan doen. Ze ziet een advertentie staan voor publiek schrijver en besluit het uit te zoeken. Schrijven was tenslotte haar droom vroeger.

Als blijkt dat het een baantje is in een vrouwenopvang moet zij erg wennen, maar langzaamaan leert ze de vrouwen daar kennen, elk met hun eigen bijzondere verhaal, en Solène lijkt bijzondere vriendschappen op te bouwen.

Een eeuw eerder opende korpsofficier van het Franse Leger des Heils Blanche Peyron samen met haar man dit vrouwenpaleis, een thuis voor een heleboel vrouwen die nergens anders terecht konden.

Wat een goed boek!De twee verhaallijnen verweven mooi en de schrijfstijl is erg prettig, het leest lekker weg, het boeit en het is een interessant onderwerp. Zeker voor iemand als ik die opgegroeid is in het Leger des Heils. Ook al heb ik mijn vraagtekens bij een aantal gegeven feiten over het Leger des Heils vond ik het een mooi boek om te lezen.

Meer recensies van Maria (Yours truly, the Storyteller)