Fijn schrijfboek met handige tips!

In dit boek vind je handige tips over het schrijven van een aantal woorden per dag en maand, en wat voor schrijver je bent. Ook leggen ze uit hoe je je voorbereidt op het schrijven van een boek met leuke ideeën hoe je aan inspiratie komt, zoals het maken van lijstjes via associaties of het opschrijven van contrasten. In het tweede deel vind je een tijdsplanning voor het schrijven van een boek in vier weken (maar de tijd kan je natuurlijk aanpassen, als je wilt) met fijne trucs voor hoe je verder komt in het schrijfproces. Ten slotte geeft het boek aan hoe je de revisie van je boek kan doen.

Het was een heel fijn en toegankelijk boek, met ook af en toe nog een leuk grapje erin gestopt. De doelgroep is tieners, wat je wel merkte aan sommige stukjes tekst, maar het was voor mij alsnog heel leuk om te lezen. Het feit dat het schrijfproces in vier weken was opgedeeld, voor NaNoWriMo, stoorde mij niet, want je kunt het aanpassen aan je eigen schrijftempo. Een mooie aanvulling voor mijn boekencollectie over creatief schrijven!

Meer recensies van Maria (Yours truly, the Storyteller)