Wat een prachtig boek!!

Marianne Fleers 04 februari 2023
Wat kunnen kinderen toch wonderlijke conclusies trekken uit rampzalige gebeurtenissen! En hoe gaaf als je je zó kunt inleven in de gevoelswereld van een meisje van 9 (of 10).
Het hakte er goed in, ook de angst dat iemand iets zou merken is heel goed getroffen. Ook de leefwereld van mensen met weggooifobie die dus alles gaan bewaren is heel goed beschreven. Alles is zo verschrikkelijk verdrietig en wij volwassenen kijken wel, maar zien blijkbaar niks, Ook heel ontroererend hoe alles uiteraard uitkomt ondanks al haar harde werk, en hoe dat goed uitpakt voor iedereen (behalve voor Oude Bok, ben ik bang - die gaat weer verzamelen)
Dit is een aanrader voor iedereen die met kinderen, of ouderen, of eenzame mensen te maken heeft. We moeten beter leren kijken en niet zo snel oordelen!

Meer recensies van Marianne Fleers