Zinderend wespennest

Marianneke 11 juli 2021
In dit zomerse vervolg op Winterland probeert inspecteur Martin Juncker zijn draai te vinden op het politiebureau van zijn geboortestad Sandsted. Hij doet daar onderzoek naar de moord op een oude vriend van de familie. Ondertussen krijgt zijn (ex) vrouw Charlotte een tip over de terroristische aanslag in Kopenhagen. Samen met Signe, de oud-collega van Juncker, probeert zij op onderzoek uit te gaan. Al snel stuitten ze op een wespennest aan intriges en wordt gruwelijk duidelijk dat hun inmenging niet gewenst is.

Net als het vorige deel in de serie is het boek vlot geschreven. Je wordt als lezer goed meegenomen in de analyses, gedachten en dromen van de hoofdpersonen. Door het steeds wisselende perspectief in het verhaal, zowel tussen Sandsted en Kopenhagen als tussen Juncker, Charlotte en Signe, wordt de spanning goed opgebouwd. Tegen de filmisch omschreven achtergrond van een door een hittegolf geteisterd Denemarken komen de verhaallijnen langzaam als een zinderende en broeierige onweersbui tot een ontlading.

Een mooi geschreven triller waarin je de warmte en de spanning voelt. Het boek krijgt van mij 4 sterren. Ik kijk uit naar het vervolg.

Meer recensies van Marianneke