horror?

marijn herckenrath 03 november 2022
Bij het zoeken in het lijstje van verwachte boeken kwam ik tussen de thrillers dit boek tegen. De cover trok mijn aandacht. Ik ben een beetje opgevoed door Stephen King, zoals hij een verhaal neer kan zetten is er maar 1tje. Hij wist van normale standaard horror-items geheel vernieuwde verhalen te schrijven. Mooi voorbeeld is Salems lot. Ik ben het boek, geschreven door deze fantastische vertelster gaan lezen. Het verhaal is goed opgebouwd in 3 delen. Het verleden, de jeugd van Floor en het heden. Het zijn allemaal vrij korte hoofdstukken die het verhaal langzaam en aandachtig opbouwen. Als uiteindelijk het slotstuk naderd wordt het verhaal even iets te snel afgerafeld. Het einde had wat anders gekund, heeft een flinke dosis zweverigheid. Jammer, Marieke had best wat creatieviteit kunnen tonen. In ieder geval heeft ze wel als ze het zich iets moeilijker en vernieuwend maakt de potentie om de Nederlandse griezel-queen te worden.

Meer recensies van marijn herckenrath