Dansen tot de zon komt

Dansen tot de zon komt

Gelezen 17 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 15 Favoriet 1 Recensies 5
Young adult   Topics 0
Machteld wordt gevraagd om dansles te gaan geven aan de twee kinderen van de Heer, de tweeling Albaric en Vallerie Telfour. Zij staan op het punt om te debuteren in de hogere kringen. Door een dreigende uitbraak van Toverij, een allesverwoestende magische macht, moeten zij het doen met de lessen van dit ‘dorpsmeisje’.
Al snel blijkt dat Machteld haar vak verstaat - onder haar bezielende leiding beheersen Vallerie en Albaric al snel de basis van het dansen. Minachting verandert in respect, en respect groeit uit tot genegenheid. Terwijl de Toverij door de buurlanden raast en steeds dichterbij komt, worden Machteld en Vallerie verliefd op elkaar. Een relatie tussen de twee meisjes is echter absoluut uitgesloten en Machteld moet terug naar huis.
Dan neemt Vallerie drastische maatregelen om Machteld bij zich te houden. Zo drastisch, dat er doden zullen vallen.

Young Adult
Fictie 15+
Nimisa Publishing House
01 juni 2019
04 juni 2019

Reacties op: Dansen tot de zon komt