negatieve spiraal

marijn herckenrath 17 december 2022
15 Jaar geleden keek je nog halsreikend uit naar een boek van dit schrijversduo. Enkele boeken staan zelfs in de thriller top 100 aller tijden. Zo'n beetje de Led Zeppelin in de thriller-wereld. Hun laatste boek in de Pendergast-serie was een aanfluiting, gelukkig hadden ze nog Nora Kelly waarvan ze twee goede verhalen hadden geschreven. Met heel veel positiviteit begon ik met dit boek om in grote negativiteit te eindigen. Het boek begint ontzettend goed, vertrouwd waar het schrijversduo vroeger zo goed in was, een dik boek die je aandacht had van de eerste tot de laatste bladzijde. Na 1 derde van het boek kakt het verhaal in en lijkt wel of het door tijdgebrek kort afgerafeld moet worden. Zo kort dat ze op het einde van het boek 10 blz nodig hebben om het verhaal uit te leggen. De boeken van het duo gaan steeds meer de richting in van science fiction, fantasy en sprookjes. De heren kunnen beter met pensioen gaan want volgens mij beginnen ze nu echt seniel te worden. Het waren mijn twee top-schrijvers maar glijden hard af naar "het vergeten land van thriller-auteurs". 4 Sterren voor de eerste helft van het boek en 0 voor de rest. Blijven 2 sterren over dus.

Meer recensies van marijn herckenrath