De verschrikkelijke meneer Gom en de aardmannetjes

MariskaMaud 25 november 2019
Op een dag wordt mevrouw Schattig aangevallen door rare wezens. Polly en Vrijdag gaan onderzoeken door welke wezens mevrouw Schattig is aangevallen. Ze komen erachter dat dit aardmannetjes zijn. Meneer Gom en Willem Wilhelmus zitten hier achter. Polly en Vrijdag moeten een aantal onmogelijke uitdagingen aangaan, Nou ja…onmogelijk…..??
Dit is het derde deel in de serie van “de verschrikkelijke meneer Gom”.
Dit deel sluit perfect aan op deel 1 en 2. Het is niet nodig om deel 1 en 2 te lezen, alvorens dit deel gelezen wordt, maar ik denk dat het wel het leukst is en dan begrijp je het boek in het begin beter. Dan weet je gelijk wie de hoofdpersonen in het boek zijn. De kinderen uit mijn klas vinden alle drie de boeken geweldig.
Dit komt vooral door het leuke taalgebruik in de boeken. Ook in dit deel zijn er weer hilarische uitspraken. Ook komen er vaak dezelfde uitspraken in voor, waardoor de kinderen die woorden luid door de klas zeggen: “De waarheid is een citroengebakje”.
Dit boek is ook heel aantrekkelijk voor kinderen om zelfstandig te lezen. De verschillende lettertypen en de plaatjes maken het heel aantrekkelijk om te lezen.

Meer recensies van MariskaMaud