Mooi verhaal met schitterende foto's

Marjan 03 december 2020
Een schitterend boek van bijna 400 pagina’s met een mooie cover en ook in het boek mooie foto’s verwerkt aan het begin van nieuwe hoofdstukken.

Het verhaal gaat over Magda en haar leven in een klein dorpje in een Oostenrijkse vallei.
Het dorp wordt geteisterd door een vloek wat er eens per jaar voor zorgt dat het hele dorp een week op slot gaat omdat de legende gaat dat in die week kinderen door een berggeest worden ontvoerd en van de aardbodem verdwenen lijken te zijn. Zo ook de tweelingbroer van haar vader en nu ook nog haar eigen broertje!

Magda begint een zoektocht en geeft niet op. Maar wat betekenen de visioenen die ze heeft?
Ontrafelt ze de vloek en vindt ze haar broertje terug?

Het boek is makkelijk leesbaar en past precies in het genre YA Mythologie. Het verhaal is boeiend en tijdens het lezen wordt je echt meegenomen in het verhaal. De hoofdpersonen zijn goed te volgen en de persoonlijke ontwikkeling van de personen zijn mooi om te zien. Naast de hoofdlijn van het verhaal zie je ook vriendschap ontstaan tussen mensen die eerder elkaar niet zagen staan. Persoonlijk vind ik het mooi om te zien dat er ook aandacht wordt besteed aan persoonlijke omstandigheden van de personages die maken dat ze op een bepaalde manier reageren en de ontwikkeling die ze daarin meemaken. Dit maakt het verhaal nog veel echter.

Meer recensies van Marjan