Paranoia

Marjet 04 januari 2020
Ondanks dat dit genre niet echt mijn genre is, heb ik toch genoten van het boek.

Cass is een jonge vrouw en getrouwd met Mathew. Met een fijne baan in het onderwijs en een beste vriendin lijkt haar leven veelbelovend. Nadat zij op een stormachtige avond een vrouw in het bos in een auto ziet zitten, die de volgende dag vermoord blijkt, begint het leven van Cass echter te veranderen. Omdat later blijkt dat zij de vrouw kende, wordt haar schuldgevoel dat zij de vrouw niet te hulp is geschoten alleen maar groter. Als ze vervolgens ook nog zwijgtelefoontjes begint te ontvangen, begint zij de grip op de werkelijkheid te verliezen.

De beklemmende sfeer die Paris neerzet en waarin Cass haar geheugen lijkt te verliezen, heeft me erg geboeid. Ik las de paniek van Cass in de bladzijden. Zoals andere lezers al opmerken, is Cass wel naïef en wat goedgelovig, maar dit soort boeken lees ik toch niet vanwege de geloofwaardigheid.
Als je zin hebt in een lekker spannend boek, dan is dit zeker een aanrader!

Meer recensies van Marjet