teleurstellend, verkeerde verwachtingen

Marjet 17 juli 2017
Ik vind (kunst)geschiedenis altijd erg interessant en dacht daarom dat dit boek mij een mooi inkijkje zou geven in de geschiedenis. Helaas vond ik dit boek tegenvallen. Er wordt vrijwel alleen aandacht besteed aan oorlogen door en tegen de medici. Alles eromheen wordt weggelaten. Dat vind ik erg jammer. Ik heb ook mijn twijfels over of dit boek wel echt op de waarheid gebaseerd is. Zo komt Reinhardt Schwartz uitgebreid in beeld, en de Albizzi's en sommige anderen ook. Maar de familie Pazzi die toch ook echt een grote rol speelde in Florence wordt niet een keer genoemd. Dit boek is dus eigenlijk alleen interessant als je geïnteresseerd bent in oorlogen, want aan iets anders wordt geen aandacht gegeven. En als je oorlogen interessant vind dan is het wel een goed boek, want het is wel mooi geschreven. Ik weet dus ook nog niet of ik de volgende delen in deze trilogie wel ga lezen.

Meer recensies van Marjet