De val van de Medici

De val van de Medici

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 3 Favoriet 0 Recensies 0

Gedegen historisch onderzoek verpakt in een razendspannend verhaal vol actie en politieke intrige
Moord, verraad en politieke spelletjes, de familie De Medici schrikt nergens voor terug in haar streven naar de absolute macht. Gewetenloze huurlingen, dodelijke gifmengers en genadeloze soldaten passeren de revue, maar ook briljante kunstenaars en charmante courtisanes.
Parijs, 1600. Maria de Medici is net met de Franse koning Hendrik IV van Bourbon in het huwelijk getreden, maar lang kan ze niet genieten van haar nieuwe status. Ze wordt bedreigd en belachelijk gemaakt door de geraffineerde Henriette de Balzac d’Entragues, de minnares van de koning, die bewijs heeft dat Hendrik niet Maria maar háár als echtgenote had gewild. Bovendien spant een groep zeer machtige edellieden samen om Hendrik van de troon te stoten. In uiterste wanhoop wendt Maria zich tot Mathieu Laforge, een spion en moordenaar, in de hoop dat hij de coup zal kunnen verijdelen en daarmee haar zoontje, de toekomstige koning Lodewijk XIII, zal beschermen. Maar dan wordt Hendrik vermoord en loopt Maria’s leven meer gevaar dan ooit.
DE PERS OVER MATTEO STRUKUL
‘Liefhebbers van historische romans mogen deze niet laten liggen: meeslepend, intrigerend en spannend van de eerste tot de laatste bladzijde.’ Italië Magazine
‘Matteo Strukul is een ware meester van het genre, hij weet actie, avontuur en spanning perfect te combineren.’ Il manifesto
‘De adrenaline giert door je lijf bij het lezen van de romans van Strukul.’
Il Giornale

Boekerij