Gewoon een goed boek!

Marjet 14 februari 2020
Peelpijn is een boek dat je meeneemt op een reis door het begin van de vorige eeuw. Het arbeiders gezin van hannes, cato en hun kinderen wordt gevolgd in het dagelijks leven in de peel. Als lezer ben je getuige van verschillende mooie en minder mooie momenten die ze meemaken. Het boek maakt soms grote sprongen in de tijd. Ook al speelt het zich af in een tijd die de meeste van ons niet meegemaakt hebben, het blijft eenvoudig je te verplaatsen in de hoofdpersonen.  Soms is wel te merken dat de schrijver het experiment is aangegaan met verschillende schrijfstijlen, wat lichtelijk onaangenaam kan zijn. Maar er zijn geen diepgaande metaforen of achterliggende boodschappen, dus het verhaal blijft goed te volgen. Dit zal ook te danken zijn aan een bepaalde luchtigheid of nuchterheid waarmee geschreven is. Kortom, gewoon een leuke roman om te lezen voor wie geïnteresseerd is in vroeger, een boek dat je wilt blijven lezen en waardoor je steeds toch weer een uurtje later gaat slapen dan je van plan was.

Meer recensies van Marjet