Wat een fris, vlot en hedendaags boek. Echt eens wat anders dan anders. Julia Jonkers verteld het verhaal van een Julia, een jonge studente die onverwachts zwanger wordt. Die jongen die ze regelmatig ziet (hebben niet een vaste relatie) ziet een baby totaal niet zitten en kiest het hazenpad. Julia maakt zelf de beslissing om de baby toch te laten komen en hierdoor komt ze van de ene situatie in de andere. Verloskundigen, positiekleden, zwangerschapskwaaltjes, reacties van de omgeving, zwangerschapszwemmen en ingeleid worden...het komt allemaal voorbij. Het verhaal wordt verteld met een knipoog en humor. Maar het kan je ook pakken en ontroeren. Ik kan met het lezen van dit boek soms helemaal vergeten dat dit om een semi-autobiografisch DEBUUT gaat. Wat een fijne schrijfstijl, wat een frisse wind. Voor mij is Kim Bonefaas direct een auteur die op mijn favorietenlijstje staat en waar ik nog veel meer van hoop te horen/lezen.

Reacties op: Geweldig

Julia Jonkers - Kim Bonefaas
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 14,95 Bestel het e-book € 7,95