Niets is wat het lijkt in deze spannende, beklemmende thriller!

MarjoleinVD 19 februari 2024
Dodelijke leugen is het derde boek, dat ik heb gelezen van deze schrijfster. Evenals haar eerdere boeken In de schaduw van de driehoek en De rest van de waarheid heeft ook dit verhaal me gegrepen. Een thriller die je niet snel weglegt. De proloog zet meteen de toon en je onderbuikgevoel vertelt je direct dat er iets ergs staat te gebeuren, maar wanneer? Die onderhuidse spanning blijft voelbaar. Steeds verder word je in het verhaal gezogen. Een verhaal dat, naast het geheim van het hoofdpersonage, nog veel meer geheimen verbergt. De auteur heeft een zeer beeldende manier van schrijven. Ze neemt je mee je in de wereld van Hannah Zilver en de andere personages, die mooi en realistisch zijn neergezet. Gaandeweg kwam ik meer en meer in het hoofd van Hannah terecht, knap staaltje schrijfwerk als je dat voor elkaar krijgt. Het verhaal kent een goede opbouw en blijft tot het eind spannend. Je blijft doorlezen mede dankzij de korte hoofdstukken, wat ikzelf het prettigste vind om te lezen. Regelmatig zet de auteur je op het verkeerde been en zet daarmee je eigen brein aan het werk, je blijft nieuwsgierig naar hoe het verhaal zich gaat ontvouwen. Hannah Zilver en haar schuldgevoel, het verhaal liet me niet meer los. Zelfs nadat ik het boek na de laatste pagina had dichtgeklapt zoemde de verbluffende afloop nog een tijdje rond in mijn hoofd. Ik had geen enkel idee dat dit achter de gebeurtenis van destijds zat. Dat maakt dat deze auteur wederom een mooi en spannend boek heeft geschreven, waarin niets is wat het lijkt en dat het verdient om gelezen te worden. Een origineel verhaal met verrassende ontwikkelingen, boeiend tot het eind.
Een echte aanrader. Van mij een zeer verdiende 5 sterren voor Dodelijke leugen. Of alle herinneringen een leugen zijn, ga ik niet verklappen. :)

Meer recensies van MarjoleinVD