Een vlot, meeslepend en humoristisch boek vol levensechte personages

Marloes 07 september 2020
Allie Harper is toegelaten tot Woodshill University, ver weg van huis en voor haar de ideale gelegenheid om opnieuw te beginnen. Alleen de huizenjacht verloopt minder soepel. Uiteindelijk komt ze terecht bij Kaden White, haar laatste kans op woonruimte. Als hij wist dat ze een vrouw was had hij haar nooit uitgenodigd om de kamer te bezichtigen, maar na aandringen van Allie mag ze er toch komen wonen.

Kaden stelt direct een aantal huisregels op: 1) Val hem niet lastig met vrouwenproblemen. 2) Mond dicht wanneer hij iemand mee naar huis neemt. 3) Fysiek contact is uitgesloten.
Allie vindt Kaden vooral een arrogante kwal, dus zijn regels zijn niet lastig om na te leven, maar wanneer ze steeds verder naar elkaar toe groeien, wordt dat steeds moeilijker.

Je zit meteen in het verhaal door de introductie van Allie en Kaden, maar daarna bouwt het rustig op. Je leert de personages langzaam kennen en ze worden erg goed uitgewerkt. Je krijgt direct een indruk van hun karakter en door terugblikken naar hun verleden kom je er stukje bij beetje achter waardoor ze gevormd zijn. Ook hun beste vrienden hebben een grote rol in het verhaal en worden sterk neergezet. Wel bevat dit verhaal wat onderdelen die veel voorkomen in new adults: een jonge vrouw met een problematisch verleden die helemaal opnieuw wil beginnen, de sexy, maar slechtgehumeurde man met een klein hartje, snel gevormde vriendschappen en het aantrekken en afstoten.

Maar is dat vervelend? Nee, dat vind ik niet! Je weet wel een beetje wat je kunt verwachten, maar het verhaal grijpt je meteen, leest lekker weg en ik heb het boek dan ook binnen een dag uitgelezen omdat ik het niet meer weg kon leggen. Het is een liefdesverhaal maar heeft ook wat meer diepgang door het verleden van de personages. Mona Kasten schrijft vlot, meeslepend, humoristisch en beeldend en heeft van Begin Again een verslavend verhaal gemaakt vol levensechte personages die je in je hart sluit. Zeker een aanrader voor deze zomer en ik ben benieuwd naar Trust Again, omdat ik Dawn en Spencer in dit deel al zo leuk vond!

3.5-4⭐️

Meer recensies van Marloes