Grappig boek over wraak & kantoorperikelen

Marloes 22 augustus 2020
De 43-jarige Holly heeft net een promotie gekregen waardoor ze is bevorderd tot scriptmanager. Ze werkt al jaren met veel plezier voor de soapserie, in een leuk team, met haar vriendin en leukste collega Roz aan het bureau tegenover haar. Ze hebben hetzelfde gevoel voor humor, mogen allebei dezelfde collega niet en vertellen elkaar al hun geheimen. Maar nu Holly eenmaal promotie heeft gekregen, lijkt niet iedereen blij voor haar te zijn. Scripts die ze nodig heeft verdwijnen, haar ideeën worden gestolen en haar mail wordt gehackt. Kan Holly haar collega’s wel vertrouwen? Het wordt tijd voor wraak!

Holly is een leuk personage voor wie je makkelijk sympathie krijgt, ze heeft herkenbare onzekerheden en zowel op haar werk als privé wordt ze geconfronteerd met lastige situaties. Ze wil een huurder zoeken voor een kamer in haar huis zodat ze haar zwangere dochter financieel wat extra kan ondersteunen, ze is blij met haar promotie maar wordt flink tegengewerkt en ze weet niet meer of ze al haar vrienden kan vertrouwen. Gelukkig is er haar beste vriendin Dee, die alles voor haar wil doen en in de loop van het boek overal nog een (hilarisch) schepje bovenop doet, waardoor ontzettend grappige situaties ontstaan. Wat mij betreft is Dee, naast Holly, de ster van dit verhaal!

Dit boek gaat niet alleen over werken voor een soapserie, het leest bij vlagen ook als een soap. In ‘Even tussen ons’ gaat het vooral over hoe Holly gedwarsboomd wordt, hoe ze zich probeert te verdedigen en hoe ze uiteindelijk besluit wraak te gaan nemen. Toch wordt het nergens saai, het tempo blijft hoog, de schrijfstijl is vlot en ook al zijn sommige acties vrij kinderachtig en weinig creatief, er ontstaan ook veel lachwekkende situaties waardoor je door wilt blijven lezen om erachter te komen hoe het eindigt en wat de verborgen motieven van sommige personages zijn. Dit is een vrolijk, grappig boek over vriendschappen, kantoorperikelen, geheimen, roddels, wraakacties en mensen die anders zijn dan ze op het eerste gezicht leken. Jane Fallon schrijft als geen ander boeken over wraak en ook dit exemplaar is een aanrader!

3.5⭐️

Meer recensies van Marloes