Heerlijke & grappige feelgood om in één ruk uit te lezen!

Marloes 22 juni 2020
Advocate Janna is jong, ambitieus en helemaal klaar voor een promotie, waar ze alles voor over heeft. Maar Janna heeft een probleem. Op een wat uit de hand gelopen vrijdagmiddagborrel kijkt ze flink te diep in het glaasje, braakt ze over de gaatjesschoenen van een onbekende maar zeer aantrekkelijke man en verliest ze ontzettend belangrijke en vooral ook uiterst vertrouwelijke documenten over haar aanstaande zaak. De zaak - een vechtscheiding van twee BN-ers - waarmee ze indruk op haar baas wilde maken, om eindelijk die promotie te krijgen! Ze vertegenwoordigt de veeleisende Chelsea Valentino, die haar ex helemaal kapot wil maken. En de advocaat van de tegenpartij? Juist, de mysterieuze man met de gaatjesschoenen!

Je krijgt een inkijkje in de advocatenwereld en alles wat daarbij komt kijken: het opbouwen van een zaak, omgaan met lastige cliënten, lange uren maken en overleggen met de tegenpartij. Je leeft gemakkelijk mee met hoofdpersoon Janna en ook de andere personages zijn leuk uitgewerkt. Sommige personages zijn flink over the top en uitvergroot neergezet, maar dat maakt het boek alleen maar extra grappig!

Vanaf de eerste bladzijden zat ik al volledig in het boek en dat komt niet alleen door het leuke verhaal, maar zeker ook door de fijne schrijfstijl van Marijke Vos! Die is grappig, vlot en beeldend, waardoor je alles helemaal voor je kunt zien en de e-mailwisselingen vind ik een ontzettend leuke en goede toevoeging aan het verhaal! Je leest het boek vanuit het perspectief van Janna, maar door die e-mails komt er nog een extra stem bij.

Dit is een heerlijke feelgood over ambitie, vriendschap, liefde en trouw blijven aan jezelf, vol leuke grappen, woordspelingen en gênante situaties en door de schrijfstijl is het een echte pageturner. Maak een aantal uur vrij, want dit boek wil je gewoon in één ruk uitlezen - lachen en genieten gegarandeerd, een echte aanrader! Ik heb ontzettend genoten van ‘Ik pleit voor jou!’ en nadat ik eerder met plezier ‘Ik kom je halen!’, ‘Van Chanel naar flanel’ en ‘De Weddingplanner’ heb gelezen, kan ik nu wel zeggen dat Marijke Vos één van mijn favoriete Nederlandse feelgoodauteurs is!

4.5⭐️

Meer recensies van Marloes