Een hartverwarmend, puur & lief verhaal

Marloes 11 september 2020
Wanneer ze na de dood van hun vrouw en moeder vanuit Amerika terug naar Londen verhuizen, vormt Jack de straathond het onofficiële welkomstcomité van de straat en een eerste vriend voor Sam en Teddy. Vroeger was Christmas Street een bruisende straat waarin iedereen naar elkaar omkeek, terwijl volgens de oude, norse buurman Bill alle bewoners nu langs elkaar heen leven en geen behoefte meer hebben aan echt contact. Sam en Teddy willen juist wel graag nieuwe vrienden maken, kan Jack met zijn vriendelijkheid en charmes alle buren weer wat dichter bij elkaar brengen?

Wat is dit een hartverwarmend, lief verhaal! Sam en Teddy hebben veel ellende achter de rug, maar zijn nu klaar voor een nieuwe start. Ze zijn allebei op zoek naar een plek die voelt als thuis, maar krijgen geen bijzonder warm welkom in hun nieuwe straat, behalve dan van lieve hond Jack. Jack had ooit een familie, totdat zij verhuisden en hem achterlieten, nu is hij van de hele straat en hij is de verbindende factor van alle personages. Sam en Teddy, buurman Bill, Pari en haar familie, waaronder haar broer Sai die graag met Emilia samen wil zijn, maar met niemand mag daten, het stel Arthur en Max en Penelope die een blog bijhoudt over alles wat in de straat gebeurt. Het zijn allemaal kleurrijke personages met een eigen verhaal, die levensechte gebeurtenissen meemaken.

De schrijfstijl van Ivy Pembroke is vrolijk, vlot, humoristisch en luchtig, maar ze brengt ook diepgang aan in het verhaal en durft serieuzere onderwerpen aan te snijden. De personages zet ze snel en duidelijk neer, en hoewel het boek van mij best nog wat dikker had mogen zijn om het verhaal van sommige personages iets meer ruimte te geven, krijg je van iedereen voldoende informatie om een goed beeld te kunnen vormen. Door de afwisselende perspectieven leest het verhaal als een trein, de dialogen zijn leuk, je wordt er vrolijk van en het is bij vlagen ontroerend. Dit is een echte pageturner en een heerlijke, pure feelgood over opnieuw beginnen, nieuwe vriendschappen, levensveranderende gebeurtenissen en de kracht van de liefde van een hond. Ik heb er ontzettend van genoten!

4.5⭐️

Meer recensies van Marloes