Een gruwelijke en snelle thriller

Marloes 25 september 2020
Tien jaar na het begin van haar ‘sabbatical’ is C.J. Townsend terug in Miami en is ze aan de slag gegaan als plaatsvervangend procureur-generaal bij het Openbaar Ministerie. Wanneer het zwaar verminkte lijk van een vermiste vrouw wordt gevonden, komt in het onderzoek een gruwelijk oud spoor naar boven: een geheim forum op het dark net, waar zogenaamde snuffmovies worden vertoond. Mannen betalen veel geld om live toe te kijken hoe vrouwelijke slachtoffers worden ontvoerd, verkracht en gedood. C.J. wil er alles aan doen om deze groep uit te schakelen, maar wanneer er weer een jonge vrouw verdwijnt, begint voor haar een race tegen de klok en lapt ze alle regels aan haar laars om een nieuwe moord voor te zijn.

Naast enkele losstaande verhalen is dit het vierde boek met C.J. Townsend in de hoofdrol en ze heeft al flink wat voor haar kiezen gekregen. In ‘Regels van het spel’ wordt nog met regelmaat teruggeblikt op deze geschiedenis en belangrijke zaken worden herhaald en uitgelegd. C.J. heeft een getroebleerd verleden, heeft traumatische gebeurtenissen meegemaakt en is sterk en eigengereid. In dit boek doet ze daar nog een schepje bovenop en gaat ze volledig haar eigen gang terwijl ze optreedt als een soort superheld en wreker, wat ik niet altijd even geloofwaardig vond en daarnaast vond ik dat haar acties haar soms wel erg gemakkelijk afgingen.

De plot is gruwelijk en Hoffman schuwt uitgebreide beschrijvingen van geweld en ellende niet. Veel wisselende gebeurtenissen en personages zorgen af en toe voor een wat chaotisch geheel, maar de rode draad blijft wel altijd in zicht. Je vraagt je het gehele boek af hoe het precies zit met de afschuwelijke club en of het C.J. zal lukken om het laatste slachtoffer te bevrijden. Hoewel ik graag nog wat meer uitwerking van personages had gezien en ik de acties van C.J. af en toe wat ongeloofwaardig vond, is dit zeker een snelle, heftige, harde en spannende thriller vol actie, dilemma’s en een jacht op een groep daders waarbij gewelddadig opgetreden wordt. De plot zit goed dichtgetimmerd en ik hoop dat het volgende boek met C.J. wat minder lang op zich laat wachten!

3.5⭐️

Meer recensies van Marloes